söndag 27 maj 2012

Noll tidsuppfattning

Kan inte förstå att det var igår morse som jag satt mig bakom ratten och plockade upp mina syskon kl 06.10 för att köra ner till Ekenäs och Maja och Mattes bröllop. Det känns som en hel evighet sen, inte alls som om det var för 1½ dygn sedan, saknar definitivt tidsuppfattnings förmågan när det kommer till saker som redan har hänt. Men ojh vad vi hade kul. Borde definitivt göra syskon roadtrippar lite oftare.




Bröllopet var fint. Det var så roligt att träffa den sidan av släkten igen. När vi var små spenderades midsomrarna tillsammans med brudens syskon och föräldrar samt med brudens kusiner och deras föräldrar. Nu när vi alla är äldre så ses vi inte lika ofta men roligt blir det minsann då vi alla är samlade på ett och samma ställe.

Inte riktigt hela gänget men stora delar av det

Så ska jag väl bjuda på lite bilder på mina syskon och föräldrar. Så här såg alltså familjen Kamila ut på bröllopet.





Sen måst jag ju säga att det är så roligt då Ankdammen som vi bor i är så liten. Bandet som spelade hade ingen mindre än Cassu som sångare. Tydligen finns vi från PF lite överallt. 



Träffade även Anton S som var där tillsammans med sin flickvän (brudens kusin). Det var minsann ett bra tag sen jag såg honom sist. Det är alltid lika roligt att få höra vad folk hunnit med under den tiden som man inte setts.

Brudparet åkte iväg på sin bröllopsresa redan samma natt och lite före 2 låg familjen Kamila i sina sängar på hotellet. Sov som en stock efter att ha varit i farten i över 20 timmar (om jag räknat rätt). Idag har vi varit en runda via Johanssons och hälsat på de nyblivna och den återigenblivna Ekenäsborna. Var roligt att hinna se dem då man nu för en gångs skull var i stan. Vi körde Nicke till Johannas villa och skrattade lite till åt hur liten ankdammen var eftersom Johannas bror hade varit på samma bröllop som vi och för att mamma på fredagskvällen hade suttit hos sin kompis i Karis och pratat om allt och lite till bara för att inse att mammas kompis sambo är gudfar åt Johanna.

När jag och mamma sen hade fört pappa och syrran till tåget i Åbo tog vi in på hotellet och här sitter jag nu i hotellsängen efter att ha spenderat en halv dag i Åbo. Har lyckats skaffa mig en bondbränna men sånt får man ta. Vädret har iaf varit underbart hela helgen.

Imorgon blir det picknick med Amorella och Isabella till Åland och tillbaka för att få lite info om säkerheten ombord och på tisdag väntar en provrunda till Sthlm med Amorella. 15e juni kör sommarjobbet igång och efter det spenderar jag alltså varannan vecka ombord på Amorella fram till 15e augusti, sen sticker jag till Singapore med syrran och hennes kille.

Nu tar jag natten! Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar