lördag 12 maj 2012

Huvudstaden

Nu är jag bänkad på tåget igen med sikte på Vasa. Har lyckats hitta ett nytt bänd som spelar musik i mina öron och som säkert kommer göra så resten av vägen (Quiet Company). Får se om VR håller tiderna idag, tåget är fullt och vagnarna närmare 10 och fyllda av allt från platglada finlandssvenska till spritluktande ishockeyfantaster.

Dagen har gått bättre än förväntat. Trodde nog att det skulle kunna bli lite trögstartat med ungdomsrådet eftersom tjejerna inte träffat varandra tidigare, men tji fick jag. De var pratglada och hade tusen idéer så både jag och Elise skrev så pennorna glödde. Elise hade varit duktig och fixat ihop en marthablomma med några frågor som var och en skulle fylla i innan vi satte igång. Ena frågan var vad man vill göra om 10 år. Jag satt länge och funderade på vad i hela fridens namn jag vill göra i Maj 2022. Då har jag just fyllt 34 år?!

När jag satt där och funderade kom jag att tänka på Bina, hon ploppar in i mina tankar lite nu som då. Saknar henne otroligt mycket. Jag och Bina har en liten dröm, en dröm om att öppna ett litet bageri/café/handarbetsbod tillsammans. Det vill jag göra om 10 år.

Det nya ungdomsrådet består av följande brudar:


Efter genomgången av allt och efter att vi hunnit brainstormat en hel del så fick alla lite fritid på stan. Jag gick på kaffe med Miira men hann ju förståss in via Gina efter ett par solglasögon... Jepp jag har redan X-antal men ett par turkosa gör sig nog i min samling. 

Det var en trött jag som damp ner på en stol i Picnic för att tala med Miira och utbyta lite saker. Så jag måst erkänna att det var enormt skönt att sätta sig på tåget 18.30. Vi har just passerat Tammerfors och solen tittar fram mellan molnen. Och smilet är på som vanligt. Fick till och med en kommentar idag om att jag går omkring och ler hela tiden. Men det kan inte hjälpas att jag mår så bra just nu så att leendet liksom hör till klädseln. Energin är det inget fel på nu igen heller. Var visserligen trött tidigare idag men det har gått om och nu känns det som att jag skulle kunna göra vad som helst. 



Har villa feelis och funderar starkt på att planera in en natt på villan nästa vecka. Det är så skönt att kunna leva här och nu och få göra det man känner för då man känner för det. (med vissa undantag förståss)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar