måndag 7 maj 2012

Energi

Det är konstigt hur den här nyfunna energin som jag har inte vill ta slut. Den infann sig i samma stund som jag fyllde 24 och den finns fortfarande här. Visst kan jag vara trött en stund men inte är det något jämför med tidigare. Har även motivation till tusen saker och inget känns riktigt jobbigt. Inte ens de kommande dagarna på Tritonia känns så jobbiga. Iofs blev de lite uppskjutna pga vikariat och lite annat jobb men ändå. Är totalt över lycklig av ingen orsak och det är så sjukt skönt.

Ta idag tillexempel. Hoppade upp ur sängen kl 7.30 då Marie ringde och meddelade att hon fått nackspärr, kastade ner lite verkmedicin i ett kuvert som plockades upp av syrran 8.00 eftersom hon skulle ut till Replot och föra bilen till verkstaden efter att hon varit på jobb i Solf. När jag nu ändå var igång så passade jag på att först blogga om söndagen och sedan ställa till med frukost åt Miira och Vicky som sovit över här. Så jag gav dem lite sovmorgon och ställde mig själv i köket. Svängde ihop några amerikanska pannkakor och tinade min hemmalagade äppelmos, tog fram lite blåbär ur frysen och invigde även min sylt som jag kokade förra veckan. Inte nog med det kokade jag ägg och skar upp tomat, zuccini och kiwi som man kunde sätta på smörgås eller på pannkakorna. Gjorde pannkakorna så att de gick att äta både som söta och salta.

Kokade lite kaffe och satt på tevatten innan jag väckte upp tjejerna. Det är alltid lika kul när folk blir glada då man gjort något. Jag älskar att få fixa saker åt andra som ni kanske redan vet. Så denna frukost var definitivt en superb start på dagen.




Affe ringde och meddelade att Forden fortfarande har något fel så det skulle inte bli något bilbyte men vi kom istället överens om att jag skulle hämta ut sommarringarna så att han kunde sätta på dem färdigt innan vi skall komma och byta bil. Hoppa i lite våriga kläder och gick iväg till Baccus (svenska klubben) när jag pratat färdigt. Där väntade Utistutor träff eller Tutisträff som jag så fint råkade kalla det. Vi fick lunch och lite information om den kommande hösten.

Kl.13 var jag klar med lunchen och hann hem via en sväng för att hänga upp byket innan jag satte mig i Volvon och körde ut till Affes för att lämna däcken. Passade på att leverera verkmedicinen åt Marie på samma gång så att hon överlever morgondagens vikariat. Tyckte lite synd om henne då hon hade vikarierat hela dagen idag trots att hennes nacke var stel som en pinne. Hann dricka två koppar kaffe med sjuklingen innan jag var tvungen att köra tillbaka till stan för att leverera mammas flygbiljetter som jag printat ut och sedan skynda mig till Wasa sports club.

Har nämligen idag skrivit kontrakt för ett års gymkort. Eller det blir lite längre eftersom de hade en kampanj just nu var man fick sommarmånaderna och medlemsavgiften för sammanlagt 40 € och sedan startar det egentliga året från och med augusti. Tackar för att kontraktskrivaset gick så snabbt så jag hann hänga upp byke nummer två för dagen innan jag satte av mot måndagens bästa. Nämligen Volleyträningarna.

Emilia knäppte en bild under träningen så jag har snott den utan lov för jag tyckte den blev så bra. (hoppas det var okej)


Måst säga att det blev riktigt bra spel idag. Visst blev det som vanligt en hel del "ojdå" bollar men överlag gick det bättre än det brukar.

Hade sjukt mycke energi kvar ännu när jag kom hem men eftersom jag skall vikariera imorgon i Solf så bestämde jag mig för att duscha, äta och sedan lägga mig i sängen för att läsa lite Harry Potter. (har läst 300 sidor av den första nu och tror nog jag kommer läsa dem alla innan året är slut).

Är fortfarande pigg och vet inte vart jag ska göra av energin nu eftersom klockan närmar sig 23. Får väl hoppas att John Blund strör extra mycket på mig idag så jag somnar innan midnatt.

Ni förstår nu kanske vad jag menar med att min energi är lite överdriven just nu?! Men ojh vad jag älskar att vara så här glad och energisk!

Imorgon blir det gym efter vikariatet och sedan om jag bara hinner sushi med Ida innan jag ställer till kalas för fammo, mommo, gudföräldrarna och blöjisen!

OPTIMIST JAVISST!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar