torsdag 10 maj 2012

Torsdag

Energin har inte minskat sen sist. Det är underbart och känna att man orkar med precis allt som man måste och sen ännu ha kvar energi till sånt som man vill göra.

Idag har jag hunnit med en hel del igen. Började dagen med att skjussa syrran till jobbet i Solf, kurva in via stan för att plocka upp brochan och sen körde jag över replotbron till Arken. Har varit där och hjälpt till med städningen idag. Det var skönt att få vara där och fixa med allt, kommer nog sakna stället i sommar, har ju ändå varit där 4 somrar nu. Tur får jag jobba lite nu i början då det behövs och sen hoppa in på en och annan dans om jag är hemma.

Syrran hämtade mig halv 3 och vi satte gasen i botten mot stan eftersom stackars Ina lyckats låsa ut sig och Moa. Det låg en tjock dimma över sjön så man såg inte mycket...


Vi hann även ta en sväng till butiken för att inhandla lite smått och gott till knytkalasen som vi skulle på idag. Syrran hade träff med klassen och jag hade avslutning med min Mklubb. Tycker det är så roligt när vissa översättningar från finskan kan bli så fel ibland. Detta hittade vi med syrran på Citymarket i Stenhaga. tuBBBröd och till och med med hela 3 stycken b:n


Har även underhållit mig själv med lite blomplanteras. Köpte blommor till balkongen igår då jag var till Stenhaga en sväng med Nicke och Johanna innan jag hoppade på spinningcykeln på Ladyline.




Hockeymatchen är föståss på i bakgrunden hela tiden

Slutresultatet:




Det börjar helt klart ta sig på min balkong! Tackar för födelsedagspengarna som jag fick till balkongen. Bara några mattor till och en och annan gurk- och paprikaplanta som fattas nu. 

På kvällens sista Mklubbsträff hann vi med annat än bara äta. Vi gjorde även kort och andra saker som man nu kunde komma på när det fanns papper i olika färger och pennor till hands. Jag hann göra hela 8 kort.


Nu vet jag inte vad jag skall hitta på för att hålla mig stillasittande under matchen, diskberget väntar i köket så kanske jag skall ställa mig där, man ser ju TV:n från nästan alla ställen i min lägenhet så matchen kan man följa även om man diskar. 

Imorgon är det Solf och vikariat som gäller igen och det skall bli så kul! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar