onsdag 2 maj 2012

De senaste och de kommande dagarna

Lördagen spenderades med fröken Ida, vad som skulle bli en lugn hemmakväll med lite mat och vin blev till en helkväll på en hemmafest. Kände mig som 17 år igen och njöt till hundra procent. Det är konstigt hur otroligt roligt man kan ha då ingen stressar till krogen. Vi firade Jan på samma gång och åt smörgåstårta och pepparkaks flarn.

Söndagen kom och gick i ett huij. Gick en långpromenad till Öjberget och tillbaka med Hanna och sedan spenderade jag några timmar på balkongen i solskenet innan det bar iväg till Sundom för lite filmtittas. 

Måndag=Vappen=Kalas!!

Dagen blev en succé och istället för tråkig svartvit text skall ni få en bildboom från kvällen








Tisdagen, 1 maj

Vi träffades i Hovrättsparken och hade picknick i solskenet. 





Träffade syrran och pake samt deras vänner och åt årets första bollaglass, jordgubb och vitchoklad!


Kvällen spenderades hos mormor med mamma. Vi åt räkor och drack vin och till efterrätt fick vi glass och bär. Innan jag kom mig dit hann jag slumra till på balkongen och har nu inbrända solglasögon i ansiktet...



Denna dag har jag spenderat med en kär gammal vän (eller egentligen två). Första halvan av dagen har jag nämligen ägnat åt den här...



Började på före julen men sen försvann mina trådar spårlöst. De har nu hittat hem och jag har börjat väva. Ska bli skönt att få den färdig någon gång!

Andra halvan av dagen har jag ägnat åt Linda. Vi har som vanligt tagit oss runt halva stan och sökt det ena med det andra. Konstigt nog är vi alltid lika slöa båda två då vi skall hitta på något. Så en hel del skratt hann det bli innan vi hade fått köpt allt som Linda sku ha. 

Nu tänker jag lägga mig ner i sängen och sova en stund innan jag skall diska, packa, hänga tvätt och allt det andra som jag måste göra innan tåget går imorgon 06.35. Möte i Helsingfors väntar imorgon kväll och efter det skall jag spendera lite tid med Miira och ha lite pyjamasparty. 

På fredag är det inte vilken dag som helst utan en alldeles speciell dag! Den ska firas på tåget från Helsingfors till Åbo och sedan på hotell. På lördag väntar hotellfrukost, shopping och senare även FSGM (finlandssvenskagymnastikmästerskapen) och efter det en lång bilfärd hem till Vasa. 

Det har varit en hel del nu på sistone så nästa vecka ska jag köpa gymkort och skaffa mig rutin på livet igen. Blir alldeles råddig med alla dessa högtider och möten och händelser som är på tapeten just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar