söndag 6 maj 2012

Söndag

Igår bar det iväg ut till villan efter att jag tagit igen lite sömn. Där väntade några timmar lek med en energifull 5åring. Vi hittade en gammal liten stock/käpp nere vid stranden och den blev såklart ett vapen direkt. Från den stunden va det bara att springa undan för "jägaren" som sprang omkring och sköt på en så man dog. Tur kunde man återuppstå och springa vidare när man varit död en liten stund. Johanna kom med i leken när vi hade hållit på en stund så då fick man mera chanser att smita. När vi alla börja var lite trötta blev vi satta i fängelse och sprängda i bitar och sedan slängda i roskis. Tur har man superkrafter och kan ta sej ur den knipan levande, men efter en stund sattes det handbojor på en och man måste svälja lite blått krut som exploderade i magen. Sen sku man vara noga med så man inte rörde i det "oskinliga" krutet för då kunde man dö direkt och då försvann också alla liven som man hade. 

När även den leken började ta på krafterna och svetten började slå ut förvandlades fångvaktaren/polisen till ett litet gulligt monster som sku äta upp mig och Johanna. Då var det bara att ligga på terrassen och kämpa för brinn kära livet då monstret kom springande i full fart och hoppade på en. Som försvar hade jag och Johanna kittelhänder! Det blev alltså tusen och ett skratt igår och det såg ut i stil med följande...



Kom tillbaka till stan efter 6 och fick finfint besök. Ibland är det konstigt hur man träffar en och samma mänska flera gånger på en månad och sedan ser man inte varandra alls igen på ett halvår. Miira och hennes kompis Vicky kom till mig efter att ha varit i Jeppis och sett på musikal. Vi tog en öl på Mällis efter att vi alla nördat oss en stund i diverse jobb och skolarbeten. De sover nu ännu gott här i min lägenhet och jag skall snart väcka dem och servera frukost.



Sa ju jag skulle sätta upp lite bilder från dagarna nere i södra delarna av vårt land men det blev sist och slutligen inte så mycket fotograferat. Men jag tog en hel del bilder på FSGM och här ser ni nu när syrran och Jenkkis trupp tar hem silvret i klassen över 16 år. 


Nu blir det morgonmål och sedan en dag på PF i form av Utistutor skolning! För jag skall nämligen vara utbytestutor nästa år. Kommer bli hur kul som helst!

Ps. Solen skiner idag också och jag med den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar