fredag 11 maj 2012

Tortillakväll

Igår efter att jag vikarierat och tagit en powerwalk med Hanna (blev en lite kortare variant eftersom vi båda hade aningen tidsbrist) kom syrran och hennes kompisar plus några till till mig för att kolla hockey och äta tortillas. För att vi skulle rymmas och sitta alla så hade jag och syrran hämtat extrastolar. Det var dock lite tungt så vi tog en paus på vägen...



Orsaken till bilden var ju kanske inte längden på avståndet mellan mamma och mig. Några av syrrans kompisar var lite osäkra på hur de skulle hitta till mig så syrran agerade modell för att visa huset.

Kan berätta att man gott och väl ryms 11 pers runt mitt matbord (när det är utdraget). Tog endast två bilder under hela kvällen. 



Det stod förståss hockey på programmet. Både Finlands och Sveriges match visades på min TV.. trots att Finland förlorade sin match kunde man glädjas lite när Sverige förlorade. Det är helt okej att vara skadeglad ibland, eller iaf så länge ingen tar skada av det. 

Ina sov över hos mig eftersom vi åker till Helsingfors idag. Det blev bara några få timmar sömn innan det väckarklockorna ringde och det var dags att stiga upp för att hinna med 06.35 tåget. En hel dag i UngMarthas tecken är vad som står på schemat idag. Det nya ungdomsrådet som jag är ordförande för skall träffas för fösta gången idag så nu sitter jag här på tåget med 3 av de nya medlemmarna. Ska nog smita iväg en sväng på kaffe med Miira så länge tjejerna har fritid på stan, kan ju inte åka ner utan att ens säga hej. Dessutom lyckades jag ju glömma min laddare till telefon i Helsingfors senaste vecka så jag måst hämta den av Miira och lämna tillbaka de saker som hon lämnat hos mig i måndast. 

Men nu skall jag inhandla en VRkaffe (har inte med eget denna gång) och sen ska jag småprata med mina marthatjejer. 

Ha en skön lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar