lördag 2 juni 2012

jobbjobbjobb!

Idag har jag jobbat 10 timmar vid Arken. Känns definitivt inte som om det var så länge. Regnet har öst ner hela halva dagen och vi har haft små ämbar som samlat upp vattnet som regnat in på en del ställen. Alla ljusen har varit tända och mysfaktorn har legat på minst 100. En par björköboar hitta in tillsammans med en replotbo och allt var precis som det skall vara på Arken. Vi fick till och med servera en sprakande drink. Nere i köket är det språkbad som gäller i år. Har talar engelska, finska och svenska om vartannat hela dagen och oj så fel och kul det kan bli ibland då man börjar blanda på alla tre språken. Kommer nog sakna restaurangen vissa dagar denna sommar... Tur får jag ju komma på besök alltid då jag är hemma.

Nu kan man ju tycka att 10 timmar är tillräckligt med jobb för en helg men nej nej. Idag då jag vaknade fick jag ett meddelande från båten och de behövde en extra lekis tills imorgon så nu hänger mina kläder på tork i bastun i hopp om att de skall hinna torka innan bussen ner till Åbo hamn går kl. 02.30 inatt. Ska bli kul med ett lekispass till Stockholm och tillbaka imorgon. När jag sen är hemma igen på måndag ska jag försöka göra en ordentlig uppdatering här på bloggen. Känner att jag inte riktigt hinner med allt just nu. Hoppas även på att få lite ordning här i lägenheten nästa vecka och går allt som jag vill kommer hyllan och krokarna att hänga på väggen innan jag sticker till Jakobstad nästa helg. 


Nu blir det här ett tråkinlägg igen så jag slänger hit en bild som jag tog i Stockholm på tisdagskvällen då vi var på promenad så länge båten låg i hamnen. Där är det nämligen full sommar!

1 kommentar:

  1. Jag måste också in till arken på mat någon dag! :) mysigt!!! :) ha det så bra!

    SvaraRadera