torsdag 28 juni 2012

Jobbelijobbelijobb och lite fjortis

Om två timmar åker jag iväg ner mot Åbo, hamnen och Amorella. Där väntar en veckas jobb igen. Sku helst av allt villa sätta mej på bussen nu direkt och börja färden ner. Det skall bli så roligt att få jobba och skoja och busa en hel vecka igen.

Ska bara frysa ner rabarberpajen, skratta lite åt hur Robbe fått mej att låta som en fjortis, diska sista disken och packa ner tandborsten så är jag redo för avfärd. Det är inte riktigt lika snyggt här denna gång men jag hoppas mommo inte misstycker när hon kommer för att vattna blommorna.

Tomatplantorna har fått flytta ut på balkongen, med lite motivationshjälp så fick jag tre hål borrade i väggen alldeles själv och i med lite skruvar så att plantorna får stöd! Jepp, jag kan nog jag! Eller som mamma säger nuförtiden varje gång jag berättar om något jag gjort eller tänker göra: "Mia kan själv".


Nu sticker denna småtokiga tjej iväg! Vi ses igen om en vecka...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar