tisdag 26 juni 2012

Sömnlösa nätter

Har haft lite svårt att sova nu ett par nätter och tänkte att jag idag skulle köra slut mig så mycket de bara gick på ett Combat pass så jag säkert sku somna ikväll som en bebis. Tyvärr har inte träning alltid den effekten på mig, ibland blir det helt enkelt tvärtom. Så blev det idag. Trots att man kunde vrida ur alla mina kläder när jag kom hem från Lady Line och ett roligt Combatpass, så är jag nu inte det minsta trött. Istället har jag energi som aldrig förr. 

Tog cykeln och cyklade till Marie för att kolla Allsång på Skansen efter gymmet, kände en liten liten känsla av trötthet när programmet var slut så jag kastade mig på cykeln igen för att ta mig hem och i säng. Väl hemma när jag nu sitter här känner jag hur den där lilla känslan av trötthet befinner sig på andra sidan jorden.

Satt igår kväll hos Cecci och tänkte för mig själv när de nattade Vincent att jag nog borde anställa någon som sku natta mig. Någon som helt enkelt sku hålla koll så jag kommer mig i säng och sen se efter så jag inte gör något annat än försöker sova. Vem vet kanske tröttheten sku komma då? Nu är det ett känt faktum med mig att jag somnar snabbare desto fler mänskor som sover i samma rum så alternativt sku jag kanske behöva hyra en hel armé. Eller varför inte bara anställa John Blund? Någon som vet var man kan få tag på honom?


Ibland kan jag bli lite sur på att jag når såna här energinivåer precis till natten, skulle ha lust med tusen saker just nu. Baka, sy, gå ut och gå, sitta å småtala med nån när eller kär, spela lite piano (ja.a till och med det) bara för att nämna några saker som sku vara roliga att göra precis nu. Men nej det är natten och man skall sova, eller iaf tror jag att mina grannar uppskattar om jag inte smättar igång symaskinen eller elvispen så här halv 12 på natten en vardag. För att inte tala om ifall jag skulle borra lite hål i väggen, vilket jag absolut skulle behöva göra just nu för jag vill ju ha ut mina tomatplantor på balkongen. Men de kan inte åka ut före jag fått upp en "gardinstång" som jag kan knyta fast dem i. 


Så vad ska man göra då. Ligga i sängen och se hur mörkret kommer närmare då man sluter ögonen, har jag fått som tips. Det funkar inte, igår låg jag till kl. 03.02 och försökte se hur mörkret kommer närmare men nej nej de funkade inte. Göra det helt mörkt i lägenheten har jag också testat på men det hjälpte inte heller. Jag börjar snart ha slut på idéer. Men det är iaf skönt att veta att jag inte ännu haft svårt att sova på båten så om inte förr så mellan fredag och lördag får jag sova en ordentlig 8h natt. 


Ska nog ta fram stickningen och sätta mig på balkongen en stund. Vem vet kanske jag hittar John Blund där ute? 


Bara för att inte göra detta inlägg allt för tråkigt ska jag bjuda på en bild som jag stulit av Paake från midsommaren. Här har ni hela gänget på en och samma bild. Vill ni se fler kan ni gå in på Paakes sida på pixbox.







3 kommentarer:

  1. känner igen hede na lite. har svårt ti john blund jag å, inte alls snällt ti göm se tå jag ska upp före 6 å far iväg å böri tänk direkt fr måronin. å tå böv jag mina 7 h per natt, vilket resulterar i att jag siter å gäspar käken ur led no jyst ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo de e no jobbit! När ska du få ha semester i sommar?!

      Radera
  2. semestern börjar om 2 v. 13 juli stämplar jag LOMA ULOS i 4 sköna vekor. :D

    SvaraRadera