torsdag 14 juni 2012

Tågtågtåg!

Nu har jag gjort mitt sista tågbyte för denna resa. Hade stora planer på att läsa en bok som jag skall använda i ett skolarbete mellan Vasa och Seinäjoki, sen hade jag tänkt mig att jag skulle skriva lite arbete mellan Seinäjoki och Tammerfors så att jag nu när jag satt mig ner på tåget till Åbo och vi rullar ut från Tammerfors skulle få ta upp tredje Harry Potter boken och läsa lite eller ta upp stickningen och sticka klart ett par sockor.

Vad har jag gjort då?

Jo, mellan Vasa och Seinäjoki sov jag som en stock, mellan Seinäjoki och Tammerfors läste jag 4 ½ kapitel i  Harry Potter och nu sitter jag här och har minsann ingen lust att börja på med något skolarbete... Istället tror jag att jag skall plocka fram stickningen och sticka lite.

Imorgon väntar arbetet och en hel vecka ombord på Amorella. Skall bli roligt att se hur det ser ut nu när Knatteland snart öppnar. Med tanke på att mitt arbete kommer att göras till största delen inne i en lurvig vit dräkt så blir det nog en hel del "motion" denna vecka. Efter bara en lek i dräkten såg jag ut så här...


Så ni kan ju gissa vad 6 pass i dräkten per dygn kommer att åstadkomma! Det skall bli så otroligt roligt att få jobba med barn en sommar nu. Har stortrivts för det mesta på Arken (restaurangen) men med tanke på mitt yrkesval så känns det som om det är på tiden att jag flyttar mig lite närmare min egen bransch.

Vet inte hur det kommer att gå med bloggandet under arbetsveckan men på midsommarafton är jag tillbaka i Vasa!

Ha det bra tills dess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar