fredag 20 april 2012

Tvättmaskin

Hur har jag kunnat leva utan en egen tvättmaskin?! Har nu tvättat kläder i dagarna två och det finns nog inget bättre än att få sätta kläderna från tvättkorgen rakt in i maskin, inte behöva släpa dem runt halva stan eller halva huset. Min nya maskin snurrar snällt och klagar inte så 10 poäng till Samsung.

Fortsätter mitt tvättande idag och snart har jag förvandlat hela lägenheten till ett torkrum. Gårdagens tvätt hänger ute på balkongen och skall snart få komma in. Ännu återstår det ca 3 maskiner innan jag har allt tvättat. Detta är nog en påminnelse till mig själv om att jag har alla kläder jag behöver för att överleva. Det behövs inte köpas nytt nu på ett tag. Sätter ha begäret in får jag helt enkelt tillverka något av de tyger och garn som jag har hemma.

På tal om att tillverka så testade jag igår på att virka en afrikansk blomma, har sett sådana på en hel del ställen på sista tiden, bl.a här. Tog de första bästa bomullsgarnen som kom i min hand då jag öppnade garnlådan och testade på. Blev nog ingen skönhet men nu vet jag iaf hur man gör dem så det skall nog bli fler. Men tror jag får övergå till yllegarner så det blir lite finare färgkombinationer.

Min första blev så här:


Men nu skall jag göra mig klar för syskonlunch och sedan blir det bakas för allt vad vi är värda med syrran. Vi skall nämligen få gå på personalfest ikväll!!

Ha de gött!


1 kommentar:

  1. Nice me egen maskin. Superlyx att få sätt i direkt fr tvättkorgen :)

    SvaraRadera