torsdag 19 april 2012

Äventyr!

Efter att ha klarat pianotenten och lyckats kamma hem ett C i den var jag en tjej med smilet upp till öronen. Det har tagit mig hela 5 år att få denna pianokurs ur världen. Så nu ÄNTLIGEN kan jag lämna det bakom mig. Packade snabbt ihop en väska med det nödvändigaste skuttade iväg till skolan, såg Wasaspexet som var sjukt bra!!! och sen bänka jag mig bakom ratten.

Igår var nämligen äventyrens dag! Fick Sofia med mig i bilen ner till Åbo, sov 4 timmar på hennes soffa och sen var det iväg ut på sjön!

Det är länge sedan en dag varit så rolig från början till slut. Vi skrattade, svettades, var nervösa, skrattade lite till, spelade Wii målade ansiktsmålningar och kände hur vi allt mer ville att detta skulle bli ett lååångt äventyr.


I Mariehamn bytte vi båt och fick springa runt och bekanta oss med alla utrymmen. En liten skattjakt hann vi också med.


Det bjöds på buffé och vi åt så vi trodde vi skulle spricka. 

Mötte upp mamma i Åbo när äventyret var över och sen körde vi tillbaka hem.

Har sovit som en stock inatt och nu väntar städning av hela lägenheten samt tvättning av alla kläder som ligger längs golvet. Men innan de så ska ja äta lite pasta med tonfisksås och halloumi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar