onsdag 4 april 2012

Life is awesome

Igår var en nästan perfekt dag. Jag började den med att få undervisa i Solf, solen sken och 3 av de 6 lektioner jag hade var gymnastik. Gymnastik har tidigare varit ett ämne som jag kanske inte känner att jag är sådär hundra i när det kommer till att undervisa men ojh så den känslan har ändrats. Nu tycker jag att gymnastiken är ett av de roligaste ämnen man kan ha. 

Efter skoldagens slut satte jag gasen i motten och körde in till stan (det faktum att jag denna vecka får köra volvo gör ju inte saken sämre). Hämtade Emilias årsfestklänning från hennes jobb och styrde stegen mot mormor för att låna overlocken och korta av Emilias klänning. Att få sy gör mig lite lycklig och att resultatet dessutom blev lyckat gör mig ännu gladare. Vill inte spoila Emilias entré på årsfesten så det blir ingen före och efter bild men en liten bild på sömmen skall ni ändå få



Mormor bjöd på mat när jag sytt klar och även min morbror med fru kom dit och äta. Det är inte varje dag man ser dem så det var roligt att hinna sitta ner i någon timme och tala om allt mellan himmel och jord. Mormor har alltid ett litet påskbord hemma eller säsongsbord kanske man skall kalla det eftersom det byter dekorationer vart efter högtiderna kommer och går. Just nu ser det ut så här...


Hann precis tillbaka med Emilias klänning till hennes jobb innan de stängde för dagen. När jag sen kom hem la jag mig ner på sängen och loggade in på facebook. Kände hur tröttheten sakta smög på men eftersom klockan inte var mer än 19 kunde jag ju inte krypa ner i sängen och sova. Istället blev de gasen i botten till Sundom och lite filmtittas där innan jag hitta hem tillbaks och i säng. 

Ett avsnitt New Girl (som blev till 4 avsnitt) och sen somna jag sött! En perfekt dag helt enkelt.
.
.
.
Redan för en tid sedan när mamma berättade att hon tänker åka och hälsa på pappa till Singapore över påsken så bestämde jag mig för att invadera villan under just denna helg. Tanken var att jag skulle hitta lite ro att skriva skolarbeten på ett ställe var jag inte frestas av att göra så mycket annat. Så efter en skön natts sömn fylld med drömmar av den bättre sorten var det en överdrivet glad tjej som steg upp då solstrålarna spred ljus i min lilla lya. Packa väskan och tog sen en sväng via skolan för att lunch innan det blev ett besök till butiken. Och nu sitter jag här! Har fått eld i kamin så snart börjar det vara varmt här inne, även mysbrasan är igång nu när skorstenen blivit varm. Utsikten är följande..


Och skulle det inte blåsa 10 m/s där ute skulle jag nog inte sitta på insidan. 

Har konstaterat att jag nog kommer att få en hel del gjort här... Nu kanske det inte blir skolarbeten som tänkt med tanke på att jag redan hunnit hoppa i bilen en gång för att köra till Replot Macken för att hämta vatten, hunnit byta ut alla hinkar som agerar regnvattentunnor förtillfället och nu sitter jag och funderar på om jag månne skulle klara av att hantera vedhuggaren själv (vi har en maskin som hugger ved). Har även med mig 3 pinnstolar som skall få ny färg i helgen... Visst sa jag att jag skall skriva skolarbeten och inget annat ;)

Det är något magiskt med att vara här ute på villan. Någon frågade om jag inte kommer att tycka att det är tråkigt och ensamt här ute men ne.e det är det inte. Jag njuter för fulla muggar av vinden som viner i knutarna, solen som blänker på den is som finns kvar och kådan som sprakar i elden. 

Har för säkerhets skull packat med en hel påse med garn eftersom Svaije så fint påpeka idag att det är det enda jag kan göra. Så något handarbete lär det också bli. 

Nu skall jag kasta in några vedträn till i både kamin och öppna spisen.

Livet är bara lite för bra ibland <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar