tisdag 10 april 2012

Påsk

Ojh vilken påsk det har varit!

Jag har känt mig som allt från ett litet barn i barnen i Bullerbyn till en prinsessa i en sagovärld.

Efter promenaden i fredast blev det mat hemma hos Christian och sedan en sväng till Compassen. Fick mej en dans eller två och trots att jag var nykter var det en av de roligaste kvällarna på länge. Fick till och med kommentaren: Mia, vet du vad, jag är full och ändå har du tusen gånger roligare än vad jag har!
Har tyvärr inga bilder från den kvällen men skall se om jag kan få tag på nån senare för jag vet att det fanns minst en kamera med på festen.

På lördag var det sängliggas halva dagen tätt följt av lite städas på villan. Väl på plats i Replot blev det en snabb koll på hur förberedelserna inför kvällens brasa gick och sen mat på Macken. Hittills låter det som en helt vanlig lördag så ni funderar säkert var barnen i bullerbyn kommer in men... Efter maten blev det ett snabbt klädbyte och sen hoppa vi upp på ett traktorflak och körde omkring lite höbalar! Att ligga med ett gäng sköna typer på en hög med höbalar på ett traktorflak var awesome!! Njöt som ett barn i en godisbutik! Har ju förståss inga bilder av det heller men det kommer senare för Erica var snäll och lova jag sku få hennes bilder.

På kvällen tändes brasan på och det var inte en liten brasa skall jag säga...


vi stannade kvar tills det inte fanns mycket kvar av högen och sen damp vi i säng och somna direkt. Det är konstigt hur bra man sover efter en hel dag utomhus. 

Söndagen spenderades i sängen. Det var först 8 på kvällen som jag kom mej till stan för att hämta mamma. Hon hade med sig två underbara klänningar till mej så nu är årsfesten räddad. Vi packade snabbt ihop mammas väska och körde tillbaka ut till villan. 

Måndagsmorgonen bjöd på underbart väder igen och det fick bli ett varv till fjärdskär och tillbaka samt lite vedplockas innan vi styrde bilen mot stan och verkligheten.


Tillbaka i stan var det dags för mormors påskmiddag och trots att det togs några bilder är detta den bästa...


Satt hundvakt efter middagen åt syrrans söta Moa


Idag är det århundradets realitycheck! har just rivit ut vänstra visdomstanden och nu gosar jag med en isflaska och verkmedicinen. Det var hårda bud av tandläkaren så nu blir det ingen träning alls före söndag...

Bjuder på en bild på mej och flaskan som slut på detta inlägg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar