måndag 16 april 2012

Romantik



Har anlitat en av mina vänner som "psykolog" den senaste veckan pga. allt som händer. Efter att ha talat om det mesta som pågår har det nu övergått till att tala om allt och lite till, det som nu råkar ploppa upp i huvudet. Eller det som behandlas i filmen/serien/TVprogrammet som råkar vara på på TVn.

Idag såg vi på Titanic och samtalsämnet blev för en stund romantik. Om hur filmerna målar upp romantiken och sätter ribban högt för alla stackars "normala/dödliga" killar. Jag måst säga att jag nog aldrig ansett mig själv vara nån hopplös romantiker och det som jag anser att är romantiskt är definitivt inte alltid det som man kan se på film.

När jag nu kom hem tillbaka och kollade vad som hänt på facebook idag, hittade jag en artikel, som en av mina bekanta satt upp på sin logg, om just romantik. Artikeln handlar om just det faktum att romantik inte alltid är tända ljus och fin middag utan att det är det där lilla extra som du inte hade väntat dig. I skribentens fall var det en islatte från favoritcafé eller en text i imman på spegeln i badrummet. Men jag tror att det där lilla extra oväntade kan vara vad som helst.

Så nu efter att ha läst artikeln (som ni hittar här) och efter att ha begrundat romantik och vad det egentligen betyder en stund så inser jag nu att jag trots allt är en liten romantiker...

Så har man lärt sig något nytt om sig själv igen.



Nu skall jag försöka ta igen lite sömn för imorgon är det vävning, pianotent, spex och körning ner till Åbo som väntar.

Önska mig lycka till i Åbo, ska på ett äventyr som jag hoppas skall fortsätta resten av sommaren. Men det förutsätter att jag lyckas på onsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar