fredag 24 februari 2012

Av och an och hit och dit

Natten till torsdag kom vi hem från Gran Canaria. Det uppstod ett litet problem med navigationssystemet på planet så vi tvingades mellanlanda i Manchester. Men hem kom vi till slut iaf. Det har varit en alldeles underbart skön vecka med mamma och syster. Vi har skrattat så att tårarna runnit och ätit gott. Utsikten från hotellet var det heller inget fel på...

 

Väl hemma igen sov jag en kort natt innan det var dags för lungröntgen, nej jag är inte sjuk, jag håller på och skaffar mig ett läkarintyg. Njöt till fullo av att sitta och luncha i Alexander och sedan spendera några timmar i havtornen framför en dator tillsammans med Marie. En kaffe på stan och hämtning av mitt Ellos paket hann vi också med. (Skall redovisa allt jag beställt lite senare)

På kvällen bar det av till Amarillo med en hög fina mänskor och innan det hann jag en sväng via syster som hade födelsedag och blev hela 21 år igår. För att få nu trycka in ännu lite mer under denna torsdag så fick jag leta fram liggunderlag och sovsäck till storebror som skulle iväg på någon vinter grej.

Det blev inte en lång natt denna gång heller och idag har jag spenderat största delen av min tid på tåget. Start 06.35, lunch 11.35 i Helsingfors med Ulli, Moa och Jonna och sedan vidare till Martha kansli för AU möte med UngMartha. Vi är bra på att prata vi på UngMartha så det blev ett möte av lite längre modell. Nu sitter jag på tåget igen med riktning mot Vasa. Skall bli riktigt skönt att bara vara hemma i lilla Vasa några dagar nu innan jag sticker iväg till Nederländerna och Bina.

Har påbörjat och nästan avslutat ett virkprojekt under denna dag. Skall bara fylla filuren och sen skall den packas in och ges till en liten söt kille på söndag. Har även ett annat projekt som jag borde få klart innan dopfesten på söndag så imorgon skall jag nog spendera dagen med textilier av alla de slag.

Bjuder till slut på en bild av Miiras mössa som åkte iväg med posten för någon vecka sedan

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar