onsdag 8 februari 2012

8 Februari

Jag kan tänka tills det knappt finns något kvar, jag har känslor utan uppehåll...

Sitter med ett stycke skoluppgift framför mig. Just nu består den av ett papper i min hand, en bok med riktlinjer för hur den skall skrivas och ett tomt dokument framför mig på datorn.

Ur högtalarna ljuder Melissa Horn på full volym och min hjärna går på full speed. Tyvärr är det inte skoluppgifter som snurrar där inne. Där snurrar allt från stickningar till saknade vänner så som Bina. Där snurrar även tankar på hur i hela fridens namn jag ännu kan frysa trots att jag har yllesockor, mjuksibyxor, långärmad, två täcken, två flisfiltar på mig och en värmande dator i famnen. Jepp nu snurrar tankar om att jag inte får bli sjuk i huvudet.

Idag har det snurrar mycket känslor i hela mig. Har känt allt från saknad till glädje till ilska. Känslor utan uppehåll minsann. Tycker Bina skulle kunna komma hem nu. Satt på med Emilia till Solf idag och råkade titta upp mot Binas fönster här i stan. Lampan var på och det fick mig att sakna henne ännu lite mera.

Det är konstigt hur många känslor man kan klämma in på en dag, på en minut, en sekund till och med. Men en annan känsla som denna vecka präglat min vardag är en känsla av lugn. Trots tusen arbeten som hänger i luften, en pianotent som kommer allt närmare samt en kandidat som ännu är oskriven så känner jag mig säker i mig själv. Jag vet att jag är där var jag borde vara.

Ojh detta blir ett babbligt inlägg. ska smälla in en bild här emellan så jag inte tråkar ut det helt.



13. En bild på mina syskon! Älskar mina syskon, de kanske inte alltid är det mest underbara men nog är de värda sin vikt i guld och mycket mer!

Om jag sku försöka ägna skolarbetet en ny tankestund. Kanske det blir till något det här. Hur det än blir så skall det bli klart! Maj 2013 tänker jag stå där med mina magisterpapper så är det bara!

Ps. Om nån känner att de har extra energi eller värme så tar jag gärna emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar