lördag 11 februari 2012

14,15,16,17

Har visst missat lite med dessa 1-20 punkterna så nu kommer det fyra stycken på en gång!


14. något jag rekommenderar:


Det är svårt att välja ut något att rekommendera, jag menar det kan ju vara allt från ett recept till ett råd. Hur skall man veta vilken kategori man skall gå under? Får bli ett stycke film den här gången:


Såg på Real Steel hos en kompis här i veckan och trots att jag inte är någon robot fantast så var filmen verkligen bra. Det var en såndär film som passar alla åldrar och som man får skratta, vara nervös och gråta till. Den hade helt enkelt det som krävs för att en film skall vara bra.


En annan bra film som jag lyckats se den senaste tiden är Abduction med Tayler Lautner. Nu kan det ju hända att jag tycker att den är bra bara för att huvudpersonen råkar vara av den hetare sorten men vill nog ändå påstå att filmen i sig är sevärd.


15. mitt drömhus


Ojh. Jag drömmer om att få bo i ett gammalt rött trähus med vita knutar, ljusa ytor på insidan och en massa textilier överallt. Minst en kamin och en öppenspis krävs även för att det skall väga upp till mina drömmars hus. En gräsmatta, en blomrabatt, lite träd, någon buske, you name it. Jag drömmer helt enkelt om landsbygdsidyllen. Har till och med en mapp på min dator som heter drömhus. Där i finns det en hel del bilder som jag samlat på mig under åren på allt från tapeter och gardiner till golv och möbler.


16. vad jag vill bli då jag blir stor:


Då jag blir stor skall jag bli lärare, vilket jag också blir. Läraryrket har hängt med som ett av mina drömyrken sen jag var i 7års ålder. Visst har en del andra yrken dykt upp under åren men inga som fastnat lika mycket som läraryrket. Ett bra tag var det vägarbetare som stod högst på listan och en lite kortare stund trodde jag nog att inredningsarkitekt var min grej. Tur valde jag i slutändan läraryrket för jag trivs verkligen till hundra procent med mitt val.


17.Min hobby:


Detta tror jag inte mera är någon överraskning för någon... Min hobby är handarbete. Allt med textilier är något jag verkligen lever för. Hittade här om dagen min textilmapp från två år tillbaka och i den fanns några av mina tidigare verk inom textilslöjd:



En liten kyckling som jag gjorde inför biämnespraktiken för två år sedan, tror bestämt han skall få några kompisar i vår.


En kaffepannsmössa som jag tovat och sedan broderat samt sytt foder i. Den skall få komma ut på balkongen så fort jag får ordning där ute.


En bikini som jag gjorde i kursen garnteknologi. Den skall snart packas ner i väskan och få komma med till Puerto Rico. För på onsdag sticker vi (jag, syrran och mamma) iväg till varmare bräddgrader. Just nu är det visserligen 16 grader och regn på stället men man kan ju alltid hoppas det klarnar upp tills vi anländer.


 


Det var det.


Nu skall jag packa ner chokladkaka i väskan och ta vinflaskan i handen för ikväll skall vi njuta och kolla film med Hanna.


 


Ha de gött!


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar