måndag 13 februari 2012

Åka tåg

Har suttit på tåget nu i 1½ timme och lyckats färdigställa ett skolarbete. Nu börjar tröttheten sätta in efter en natts sömn på sammanlagt 4 timmar. Har alltid lite svårt att sova när jag oroar mig för att inte vakna upp i tid.

I tid var just precis vad jag var för jag satte mig ner i tåget redan 25 minuter innan det skulle lämna tågstation i Vasa. Har riktning mot Åbo och ikväll skall samma resa göras igen men då åt andra hållet.
Bilden lånade jag här

Kommer att vara tillbaka i Vasa 22.22 om allt går enligt tidtabellen. Man vet ju aldrig säkert när det är vr.... Väl hemma i Vasa skall det packas och fixas så jag är klar för start mot Kuopio 7.30 på onsdag morgon. Skall bli skönt när vi sedan i Kuopio sätter oss på planet mot Las Palmas och Puerto Rico. En vecka i solen sitter nog inte alls fel just nu.

Nu skall jag sluta ögonen en timme och försöka få någonslags skönhetssömn. För så här svart under ögonen kan man inte vara på arbetsintervjun!

6 kommentarer:

  1. Arbetsintervju!?!! För vad? :)
    Eller är det en sån där blogghemlis när man säger A men inte B ;)

    SvaraRadera
  2. Till Vikingline! Så nu håller jag tummarna att det gick lika bra som det kändes :)

    SvaraRadera
  3. Oj vad kul! Sommarjobb då eller? Som vadå? :) Hihi massa frågor på en gång! Kommer du att vara en del på Åland då också?

    SvaraRadera
  4. Jo sommarjobb och som vad vet jag inte, sökte till Barnrummet, taxfree och till serveringssidan så vecka 10 får jag veta om jag får det eller inte. Men jag hoppas :) Får jag det så åker jag förbi Åland varje dag varannan vecka :) kanske jag stiger av och spenderar en vecka där om jag får jobbet :) Skulle vara roligt!

    När kommer du tillbaka från Afrika?

    SvaraRadera
  5. Oj ja glömde att kolla här :) Ja kommer hem från Afrika den 15 maj. Sen den 22 maj så har ja gradupresentation så då e ja i Vasa i ca 1 vecka! Men sen far ja hem, å du e så välkommen dit när du vill :) Håller tummarna för att du får jobbet!

    SvaraRadera
  6. jo jag hoppas jag får det. Skulle vara kul med något nytt! Får resultatet nästa vecka....

    SvaraRadera