tisdag 24 januari 2012

Kan inte sova

John Blund har missat min dörr ikväll så här sitter jag nu, klarvaken! Så passar på att skriva lite då jag nu har tid.

2. Ett barndomsminne

Jag kommer aldrig att glömma då jag var i dagisålder och en dag fick följa med morfar för att hälsa på hans mamma som fyllde år. Hon bodde då på fylgia så vi sku fira där med lite tårta. Det var morfar, jag, Elna (morfars mamma) och en sköterska. Det serverades något att dricka som jag inte minns vad och så serverades det gräddtårta med hallongelé. När alla hade ätit en liten bit tyckte Elna att hon ville ha mer. Men inte ville hon ha allt inte, nej hon ville endast ha hallongelén på tårtan.

Det är ett av några få minnen som jag har av morfar och det är ett minne som jag håller kärt! Tackar Elna för hennes konstiga begär för hade hon inte velat ha endast gelén hade jag nog inte kommit ihåg händelsen idag.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar