söndag 22 januari 2012

Det händer mycket nu

Den här veckan har det hänt en hel del.

Har fått allt på plats i lägenheten, nu står endast 2 lådor och en bordsskiva och väntar på att bli nerförd till förrådet samt två lådor som väntar på att få åka ut i roskis. Ska ge en liten förhandstitt nu men imorgon skall det dammsugas ännu så är allt klart inför tjejbastun. 



Pafflådan bredvid skrivbordet skall bytas ut till något snyggare så fort jag hittar något passande för mina paketpapper. Bastun fungerar idag som torkrum så den får ni se en annan gång och köket är inte tipp topp det heller idag.

Har även suttit på föreläsningar och lektioner denna vecka. Det är riktigt skönt att få spendera lite tid på PF mellan varven. Men nu börjar alla deadlines igen. Ska försöka göra lite hela tiden så det inte hopar sig som tidigare år och hittills går det riktigt bra. Har även fått fart på pianospelaset så i mars då jag kommer hem från Nederländerna skall det bli pianotent!

Hann med två fastlagsbullar denna vecka för att riktigt lyxa till en annars också supervecka. Den ena, som jag tidigare visade bild på, avnjöts i sällskap av Ida och den andra i sällskap av Emilia och Marie. För att inte sätta alltför mycket på plussidan denna vecka så har även träningen fått komma igång. Började veckan med nybörjar volley och fortsatte sedan med Zumba på tisdag, promenad på torsdag runt Stenhaga och avslutade veckan med en promenad i Sundom idag.

Pga. allt som jag gjort denna vecka har jag även lyckats sova helt sjuka mängder. Har sovit mellan 10 och 12 timmar per natt?! Fattar inte varifrån den sömnen kom men skönt är det då man har energi till en hel del då man väl vaknar.

Utöver det har Hanna fått sin mössa:

Jag har brutit min tipaton tammikuu för en sista Ollistisdag med Bina innan hon sticker iväg:

Under helgen har jag varit och sett Pleppo och skrattat så magmusklerna värkt, varit på Binas avskedsmiddag och hunnit spendera lite tid med mamma. Lördagen spenderade jag dessutom i pyjamas fram till kl 17.00! Skönast jag gjort på länge måste jag säga:



Nu skall jag fortsätta på mina stickprojekt och ladda inför kommande vecka. Imorgon kör det direkt igång med 3 lektioner vikariat i Solf tätt följt av 1½ timmes föreläsning på PF.

Ps. Jag har nog röstat... och skall göra det igen om ett par veckor.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar