tisdag 10 juli 2012

Happy happy joy joy!

Hittade fyra små vita skålar för 50 cent styck igår och de passar perfekt på min balkong. Så nu har jag sått örter i dem, får se om de hittar upp tills nästa gång jag kommer hem.

Allt blommar och växer så det knakar här hos mig just nu, har väl delvis min mormor att tacka för det eftersom hon utan att klaga går till mig varje dag de veckor jag är borta och vattnar mina blommor och ser så att de har det bra.

Mina nya skålar 

Avocadoträden och min fina rosa pelargon

Paprikan som jag sådde bara för att testa i början på Juni

Tomatplantorna har fått små gröna tomater på sig, får se om de orkar bli röda


Basilika


Har sovit som en stock inatt, hela 12 timmar nonstop, och vaknade när pappa ringde för att kolla vilken tid han skulle komma hit på mat idag. Fyra blir det nämligen mat här på Sandögatan för pappa, farmor och mormor. Det är skönt att vakna av att någon när och kär ringer. Så jag skuttade upp ur sängen och har nu städat halva lägenheten. Skall städa resten och sedan blir det matlagning för hela slanten.

Är så otroligt happy idag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar