fredag 6 juli 2012

från sämst till bäst

Den här dagen började på sämsta vis, vaknade av att Anna knackade på hyttdörren och det visade sig att jag hade försovit mig. Tiden var alltså 15 min tills min buss hem till Vasa skulle avgå. Slängde i alla saker i väskan kasta på lite kläder och drog hastigt bort alla lakan ur sängen, tog en sista hastig titt i hytten och lämna en liten lapp åt följande som kommer.

Hann precis med bussen! TUR! Fick hela bakbänken för mig själv och började se ljuset då jag kom på att jag nu får sova vidare hela vägen till vasa med benena utsträckta över hela bänkraden. Somna direkt jag lade mig ner och vaknade med ett ryck ett par timmar senare då jag kom på att jag ju glömt att dra ut mig på jobbet... Med lite hjälp av Anna fick jag det fixat och somnade om. Vaknade just före Vasa och kände att denna dag nog kanske ändå kunde bli bra ännu. Hoppet sjönk när jag steg upp och drog av hopparen som jag haft på mig då jag steg av båten. Insåg då att jag visst inte hade lyckats få på mig någon BH idag! Med 26 graders värme kunde jag inte heller gå från bussen hem med tröjan på. Tur hade jag nu iaf inte en helt genomskinlig topp på mig.

Blev så otroligt glad då jag kom hem och såg att mormor hade hämtat nya blommor åt mig, fixat hålet i min nya jacka och skrivit en liten lapp. Dagen började sakta men säkert se ljusare ut igen. Solen står högt på himlen och jag gick iväg in till stan för att dricka en kopp kaffe med Marie och Andreas. Efter det har allt bara gått uppåt. Hoppas nu att det skall hålla i sig dagen ut för ikväll blir det jobb bakom bardisken på Arken!

Men före det skall jag avnjuta en middag på Strampen tillsammans med M&A samt E&A! Dagen kan alltså ännu bli helt klart den bästa på länge!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar