onsdag 25 juli 2012

Åbo

Har tre dagar ledigt så jag har fått låna en lägenhet i Åbo. På måndag var det grillning med personalen som stod på schemat. Det blev en sjukt rolig kväll med egen trubadur, god mat, lekar och mycket skratt som resulterade i att tisdagen spenderades i sängen.

Idag skiner solen här i Åbo och himlen är blå så får se vad jag hittar på idag. Skall åtminstone köpa mig en bollglass och hänga lite med Emmy har jag tänkt.

Måst nog säga att detta Åbo som jag aldrig sett som något vidare trevligt ställe helt plötsligt har börjat kännas som en stad jag gärna besöker lite oftare. Allt är nog jobbets och mina underbara arbetskompisars förtjänst. Det är konstigt hur man kan hitta guldkorn (vänner) lite här och där i världen.

Det här var minsann inte sista gången jag besöker Åbo för nöjesskull.

Bjuder på en bild från måndagskvällen som avslut. Sen ska jag dra på bikini och shorts och se om jag hittar nån trevlig plats att sätta mig på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar