torsdag 15 november 2012

Att vara hemma

Nu har jag varit i Vasa i nästan 4 dygn, ska hållas här ända till 28.11 med undantag för natten mellan inkommande fredag och lördag.

Har skrivit lite skolarbeten, umgåtts med lite vänner och varit och sett Bond på bio. Vad jag egentligen borde göra när jag nu är hemma en lite längre stund är:


  • Skriva mycke skolarbeten
  • Städa
  • Spendera 8-16 dagar vid universitetet
  • Sy
  • Planera och tillverka designprojekt
  • Hänga upp julgardinerna
  • Tvätta kläder (har snart inget kvar i garderoben)
  • Hälsa på mommo och fammo
  • Träffa mina syskon
och mycket mer...

Igår gjorde jag ingenting, jag sov. Somna på tisdagkväll kring 23 och försov mig till den enda lektionen som jag hade på onsdag. Bestämde mig för att inte alls stiga upp och sov ända till kl 13. Fixa lite lunch och somna snabbt igen, och kan ni gissa! Jag sov hela dagen. Vaknade kring 21 på kvällen och konstigt nog hade jag inga problem att somna om en timme senare och sova hela natten igen. 

Nu hoppas jag på att energin som jag i denna stund känner att jag har ska hålla i sig hela dagen så jag åtminstone skulle få lägenheten städad och tvätten tvättad. Tror ja ska satsa på att baka lite morotsmuffins också så det börjar dofta gott här inne. Men innan dess ska jag iväg på lunch med gamla tjejgänget (Cecci och Jankku). 

För att sporra mig lite i allt skolarbete har jag köpt mig lite motivation i form av en konsertbiljett... Om allt går som jag vill så har jag inga skolarbeten kvar att göra efter maj 2013, så 26 maj ska jag gå på Bon Jovi i Tammerfors


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar