lördag 13 oktober 2012

Tillbaka till barndomen och tonåren

Emmy kläckte ur sig för en tid sedan att hon skulle villa se The Rasmus någon gång. Jag svara något i stil med att jag nog sku kunna hänga på och uppleva lite barndomsminnen. Då trodde jag nog inte att det skulle gå så här...

Idag ca 12.30 plingar det i min telefon, ett meddelande från Emmy: är du hemma?

Eftersom jag endast satt och försökte få till ett fint letter of motivation så bestämde jag mig för att ringa upp istället för att skicka tillbaka. Döm om min förvåning när fröken svarar att The Rasmus har keikka någon stans idag. Behändigt nog satt jag ju redan framför datorn och kunde snabbt kolla upp var de skall spela ikväll. Det visade sig att de skall ha sin keikka i Tammerfors idag, sagt och gjort och vips hade vi bokat hotellrum.

Att sedan inse att man inte duschat och ätit ännu idag och det att det endast är 2 timmar till avfärd är lite intressant. Tur finns det ju dusch på hotellet och maten slänger jag nu i mig i takt med att jag packar min väska och skriver detta inlägg. Nu får vi bara hoppas att jag ryms med på 3ans tåg till Tammerfors annars får Forden komma med på en liten utflykt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar