måndag 27 augusti 2012

Hemma?!

Satt på planet mellan lördag och söndag natt och funderade på vart jag egentligen var på väg? Lämnade ett varmt och fint Singapore bakom mig med Vasa som mål för resan. Det är över en månad sedan jag senast spenderat så här mycket tid i Vasa som jag gjort nu sen jag kom "hem" och då har jag bara varit här i lite på ett dygn.

21.7 eller rättare sagt natten till 22.7 satte jag mig på bussen ner till Åbo och Amorella för att jobba en dag och sedan spendera 3 dagar i Åbo och sedan jobba en vecka innan jag skulle komma tillbaka till Vasa för hela 6 dagar i Vasa. Ändrade planer blev det och jag gjorde 20 dagar i streck på båten, spenderade 18 timmar i Vasa och satte mig sedan på ett flyg till Singapore... 10 dagar där och igår tillbaka till denna stad, min hemstad, Vasa.

Under denna sommar har jag kommit på mig själv att kalla min hytt för min lägenhet, Amorella för mitt hem och sagt att jag är på väg hem vart jag än åkt och varit allmänt vilsen samtidigt som jag aldrig har känt mig så hemma och levande som denna sommar.

Så var är jag nu då? I min lägenhet som jag nog sku kalla för mitt hem, men ändå känner jag mig inte riktigt hemma?

Det är inte lätt det här livet men ush vad tråkigt det sku vara om allt var lätt...
?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar