tisdag 18 september 2012

Inspiration- och humörsvängningar

Åker berg- och dalbana! Ena stunden saknar jag allt vad som heter motivation och drivkraft, nästa stund är jag över motiverad och skulle kunna göra vad som helst. Det samma gäller humöret, ena stunden är allt bara skit och nästa mår jag prima. Ibland tycker jag det är rätt intressant att vara just precis jag. 

Just nu är jag övermotiverad för kursen form och funktion. Vi skall välja en konstnär eller designer som vi skall låta oss inspireras av och sedan göra ett projekt utifrån det. 

Jag har valt Banksy, en anonym graffiti-konstnär från London:




Och idag satt jag och skissade på själva projektet, sku absolut villa göra det nu direkt. Skippa alla andra skolarbeten och annat strunt och göra bara detta. 


Vi har andra saker att göra i samma kurs också, till exempel har vi snickrat ihop egna tryckramar och imorgon skall jag spänna fast tyget på min så att jag så småningom kan fixera mitt eget designade motiv på tyget och börja trycka. 

Om bara den här motivationen skulle finnas för alla kurser och ämnen så skulle jag minsann vara pedagogie magister på nolltid. Men idag har jag iaf anmält mig till avslutande praktik samt mailat en lärare angående min gradu och kand (jepp! jag har inte lyckats färdigställa min kand ännu) men NU ska det bli andra bullar. Praktiken börjar vecka 18 nästa vår och då skall jag inte ha något annat kvar än just den av mina studier har jag tänkt. Tar en dag i taget och ett arbete åt gången och hittills går det nästan enligt planerna. 

Men trots denna inspiration skall det bli skönt med ett litet avbrott och några dagar i Åbo i helgen följt av några dagar ombord på Amorella. 

Nu står klädtvätt på programmet och senare ikväll är det dags för miniatyrkurs. Som om jag inte hade tillräckligt att göra från förr så har jag anmält mig till en kurs utanför skolan och utbildningen. 

Tror bestämt jag skall önska mig fler timmar på dygnet till julklapp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar